mijn eerste stageweek

11 februari 2024 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Bas en ik zijn voor de eerste keer naar de klas geweest hier in Suriname. Het was een echt avontuur om op de stage plaats te geraken. We moesten samen de bus nemen en daarna nog een tijdje wandelen. WOW, we vielen bijna van de bus want de deuren gaan hier niet dicht. Toen we aankwamen op de school zag het er helemaal anders uit dan in België. Op de speelplaats was er bijna geen speelmateriaal te zien en ze hebben hier geen ramen in de klassen. Ze geven hier les in de buitenlucht.

Toen ik binnen kwam in de klas keken de kleuters mij vreemd aan, ik zag er helemaal anders uit. Ze kwamen knuffels geven en zeiden dat ik mooi was. Toen de les begon was ik wel wat verschoten, de kleuters moeten hier de hele dag op hun stoel zitten en luisteren naar de juf. Ze hebben hier geen speeltijd en mogen ook niet spelen in de poppenhoek of de bouwhoek ... Zouden jullie dat kunnen?

Om 8u rinkelt het schoolhoofd (Marian bij jullie) met de bel. Dan gaan alle leerlingen op een rij staan rond de Surinaamse vlag. Samen zingen ze het Surinaams volkslied en gaat de vlag omhoog. Daarna bidden ze aan god, dit doen ze 3 keer op een dag.

Om 13u keerden Bas en ik terug naar huis. ZOT hé, ze hebben hier maar les tot 13u. Dit doen ze omdat het veel te warm is voor de kinderen.

We kijken al uit naar volgende week!

Lieve groeten

Bas en Vere