het vervolg van mijn stage

12 maart 2024 - Paramaribo, Suriname

Hallo,

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat Bas en ik iets van ons hebben laten horen. Het waren hier zeer drukke weken. Er is ondertussen ook al heel veel gebeurd.

Vorige week was het voorleesweek. Dit wil zeggen dat er mensen komen voorlezen in de klas: de politie, de bakker, een ouder of grootouder zijn. Bij ons was het de politie. De politie las een verhaal voor en de leerlingen en Bas waren vol verwondering aan het luisteren. Woensdag zijn we met de klas naar de markt geweest, dat vond Bas super leuk. De kleuters mochten er kijken naar de kraampjes en ook fruit of groenten kopen. De meeste kleuters kochten manja's. Weten jullie wat manja's zijn? In Suriname betekent 'manja' mango, deze zijn hier super lekker. Ook Bas en ik kochten enkele manja's om thuis op te eten.

In het weekend moesten Bas en ik vroeg opstaan, want we zouden een berg beklimmen genaamd 'Brownsberg'. Hiervoor moesten we met de bus naar het binnenland. Toen we aankwamen moesten we nog even wandelen door de jungle, terwijl we wandelen zagen we verschillende vogels en apen. Op het einde van de wandeling kwamen we bij een waterval, waar we onder mochten staan om ons even te verfrissen.

Na het wandelen kwamen we terug bij de bus en gingen we naar Ston island, waar we mochten overnachten. Toen Bas de volgende morgen uit het raam keek, zag hij zoveel water om zich heen. Samen keken we naar de zonsopgang en gingen we varen in een bootje op het water.

Na dit drukke weekend gingen we terug naar huis en aten we nog pizza voor we gingen slapen.

Toen we toekwamen op school hoorden we dat onze mentor ( de juf van de klas) haar voet heeft gebroken en hierdoor niet aanwezig kan zijn op school. Bas en ik mogen vanaf nu meevolgen in de 3de kleuterklas bij juf Deborah. Hier hebben we al nieuwe liedjes geleerd en leerden de kleuters de letter G. Ze moesten woorden verzinnen met de letter G. Kennen jullie woorden met de G?

Ze moesten ook groepjes maken van 10. Kunnen jullie tellen tot 10 en groepjes maken van 10?

Probeer dit anders even uit in de klas. Bas en ik zijn benieuwd naar het resultaat!

Na deze week zal ik opnieuw een postje zetten van hoe onze week is verlopen.

Tot dan!

Surinaamse groeten,