mijn 2de stage week

17 februari 2024 - Paramaribo, Suriname

Hallo lieve vriendjes daar in België!

Hebben jullie genoten van de vakantie?

Bas en ik moesten wel naar school, want hier hebben ze geen krokusvakantie.

Deze week ben ik samen met Bas op ontdekking gegaan in Suriname. We leerden de kleuters in de klas al beter kennen en zij genoten van de aanwezigheid van Bas. Bas is de beste vriend van de kleuters aan het worden.

Ik heb samen met de kleuters een verhaal gelezen en we speelden ook enkele spelletjes. Maar we hebben ook veel geobserveerd in de klas. Zo hebben we gemerkt dat de kleuters niet zomaar naar het toilet mogen gaan. Dit doen ze maar 2 keer op een dag gezamenlijk.

Op woensdag was het Valentijn en dit leefde enorm op de school. Zo kon je rozen kopen en cupcakes. We maakten ook een hartjesketting met de kleuters. Bas heeft ook eentje gemaakt, kijk maar hoe mooi hij is! (zie foto onderaan)

Ik kreeg donderdag te horen dat ik een eigen klas ga krijgen, omdat het te druk is met 2 klassen samen. Hier was ik wel blij mee, zo kon ik de kleuters persoonlijker leren kennen. Zo kan ik het onderwijs van Suriname leren kennen als het integreren van het onderwijs bij ons in België. Ik kijk dus uit om samen met Bas er een leuke aangename klas van te maken.

Vrijdag hebben we samen pannenkoeken gebakken op Belgische wijze. Daar hebben de kleuters enorm van genoten. "ja hoor hier eten ze ook pannenkoeken."

Tijdens de observatie weken merkte ik wel dat de kleuters weinig materiaal hebben om mee te spelen. Daarom ga ik op zoek om met kosteloos materiaal speelgoed te maken waar ze mee kunnen spelen en leren. Indien jullie ook ideetjes hebben, mag je deze zeker delen!

Zo kunnen wij ze helpen om aan spelmateriaal te komen zonder hiervoor te betalen.

Bas en ik kijken alvast uit om onze klas nog beter te leren kennen.

Surinaamse groetjes

Bas en Vere

PS: Vergeet zeker geen kijkje te nemen bij de foto's.

20240214_084855

Jouw reactie